lördag 20 juni 2015

Hopplöst

 Väder!!
Vet inte vad ni har för midsommarväder men här ett det skurar i massor och åskan drog precis förbi.
Inte ett väder att ta ut valpar i.
Så då får vi ska lite roligt inne istället.
Lotti tittar lite trött, vad ska hon nu hitta på?
Sigge/Sam äter upp mig om det inte är något bra jag kommer med ;)

Ja vad gjorde jag då?
En liten lekmobil eller ett rep rakt över hagen med saker hängande.
Bibbi var först fram.
Hm vad ska detta vara till?

Borsta tänderna med kanske?

Provar.
Diskborstar är väldens bästa valpleksaker.
MYCKET hållbara,tuggvänliga och två material i ett.


 Tittar ni noga ser ni den blå prasselapan som Zmulan och Märta sover på.
Den hängde också löst i repet.
Jag vaknade i natt av att det prasslade och så kul de har med den ocksp.
Mio lite avis ,är ju hennes favvosak som jag "lånat".


 De älskar ligga och sova i hörnan med mjukisdjuren.
Vet egentligen inte hur alla hamnar just där , för när jag städar i hagen så blir de utspridda.

 Stella undersöker ormen.
Nu har busandet tagit rejäl fart och ÄNTLIGEN börjar det låta om dem =)

Lotti och Marta leker tafatt.

En annan favorit lek som jag inte lärt dem .
Riva tidningspapper=)


De har kommit igång på riktigt nu med ätandet.
Tomt fat när de är klara. 
Börjar känna igen microplinget som betyder mat.
Fidelie diar ibland när hon känner för det med huvudfödan är nu 
riktig mat.
Igår var det kloklippning vilket inte är några problem.
Imorgon ska de avmaskas för andra gången.
Nu en liten film:

1 kommentar:

  1. Skal da lige love for, at hvalpene bliver store. De kan mange ting nu. Også knurre med små stemmer :-)

    SvaraRadera