måndag 8 juni 2015

Dygn 20

Hitintills är det en väldigt lugn och tyst kull.
Men kan ju bero på att det inte är så längesedan vi hade ett gäng valpar som flyttade och då är ju som alltid minnet kort och man minns ett gäng busiga 8 veckors valpar.
Nu hör de när jag kommer och springer ja springer och springer =) men kommer så fort de kan till mig.
Ännu är det ingen som utmärker sig utan de är väldigt jämna.
Igår blev de avmaskade för första gången, fick alla klorna klippta och blev borstade med mjuka kardan. Det sistnämnda gillar de mycket. Klippa klor är det lite delade meningar om. 
Man ska ju vara stilla och det är inte lätt när Fidelie vill vara med på ett hörn.
De får komma ut på golvet lite varje dag och idag filmade jag lite.

Ni ser så runda och goa de är.
Den runda goa mage mötte mig i går kväll när det var läggdags.
Märtas mysmage.


Är så förälskad i valparnas huvud.
Tycker de är enormt vackra och utrycksfulla.
Liten bildserie på Lotti.



Olle ville vara med på ett litet hörn.
Denna sista bilden är alldeles färskt nästan på minuten.
Tog den innan jag satte mig .
De sov när jag kom in men ni ser alla (nästan) tittar upp när de hör mig komma!

Imorgon blir det ingen blogg och jag hoppas hinna på onsdag.
Kram på er!!!

2 kommentarer:

  1. Lille søde Lotti. Du kan tro du skal få det godt hos os. Du er blevet optaget på hvalpekursus i september. Træningsbanen er 400 meter fra dit kommende hjem. Og 8 lam venter også på dig sammen med Sally, som træner svenske ord. :-)

    SvaraRadera
  2. Dom är så söta allihop, dom små gumparna som svajar hit och dit när dom går och viftar på sina små svansar, jag skulle kunna ta en i var färg
    men vår lilla Mia (Zmulan) är så klart sötast
    Nu är det snart söndag Kram

    SvaraRadera