torsdag 14 maj 2015

8 veckors dräktighet dygn 57

Bröstkorg 71 cm +8 cm totalt 18 cm
Midja 68 cm +4 cm totalt 21 cm
Vikt 14,8 kg +0,8 totalt 2,9 kg
Oj vad hon ökar nu. Inte lite hon ökat totalt och då är ändå stora "bollen" mitt emellan där jag mäter.
Man brukar räkna att valparna kommer mellan dygn 57-63 och jag hoppas verkligen hon håller igen till över helgen då det är mycket annat som händer.
Aptiten är det inget fel på men av förklarliga skäl blir det inte mycket till promenader.
Hon orkar inte går lite ,stannar och tittar på mig med en fråga i ögonen .måste jag?
Hon och jag har nu flyttat in i valprummet och lådan är på plats.
Lite "pimpning" av den återstår.
Kommer bild sen. 
Fidelie njuter av att ligga på rygg bredvid mig och få magen kelad.
Så spännande!!!

1 kommentar:

  1. Helt vildt som Fidelie ligner Sally. Samme blik. Havde ikke troet det var muligt.

    SvaraRadera