måndag 13 juli 2015

veterinär besiktning och bad

Klockan börjar bli mycket den här sista kvällen med hela gänget.
Dagen har varit intensiv och valparna har fått vara med om mycket.
Det var ju dags att åka till vår underbara veterinär för besiktning.
Alla valparna fick UA!
Sigge har stenarna på plats och hela kullen fick omdömet
En mycket fin kull!
Det blir man glad över.
Vi har ju en timme i bil till veterinären och valparna sov lugnt hela vägen.
Väl framme gjorde de sig hemmastadda i lilla hagen.
Sigge visade finaste magen.

Nu blir det lite blandad kompott och jagber om ursäkt för ev fel.
Är liiiiiite trött ikväll =)

Eftersom Sigge är ensam kille fick han äran att vara först.
Öronen är fina.
Hjärtat låter bra.

Mmmm godis tänker Sigge och känner inte varken spruta eller chipmärkning.

sen till sötaste lilla veterinärassisten för att bli ompysslad.

Pilutta dig tycker Lotti när Åsmund vill kika tänder.

Men godis är gott.

Och lite ompyssling.

finfint hjärta.

Jag anar något skumt.
Vill INTE ha godis.
Jag är inte lättlurad =)

Stella titta Åsmund djupt i ögonen,

Men godis är bättre.
Och inte bryr man sig då om att det sticker till.

Japp chippet är på plats.

Bibbis tur.
Hm  vad händer????

Inget läskigt alls och allt lika bra.

 Sjocko`s tur .
Ögon ok!


 Hjärta ok.

Här ser ni varför vi väljer att åka för att komma till bästa veterinären.
Aldrig stressad .
Tar sig tid med varje liten hund.

Sånt prioriterar vi.

När vi kom hem väntade nästa sak.

Kolla om det behöver ansas öronhår på Lotti.

Vad är detta?
Lotti tyckte det var helt ok att bli blöt.

Torkas var nog ännu bättre.

Kammas och bli fin inför morgondagen.

Zmulans tur.
Ser ut som jag stryper henne vilket jag givetvis INTE gör.


Alla sorger hos Zmulan ser det ut som.

Vad fanken håller du på med egentligen???

Detta var bättre.

och lite kamning på det.

Stellas tur.
Kan säga att alla valparna inte hade något emot trimmern.
Har nog aldrig hänt förr att alla varit så lugna vid första gången.

Helt ok för Stella också att bli blöt.

Men babymattes famn ÄR faktiskt bättre.

Hm göra mig fin idag Min husse och matte kommer inte förrän fredag.
Ska jag behöva göra detta en gång till?!!

Bibbis tur. Rörde lite mer på huvud så Gunilla höll ett finger under.
Men ni ser nog alla hur lugn hon är.

Tvi jag får vatten i ÖGONEN!!!

Men bakdelen är helt ok att du duschar =)

Vi två en sista kväll.

Bli fin.

 Kärlek.

Sjocko`s tur. Inga problem där heller,

Men den som var spralligast i badet till en början.

Vad ska man inte stå ut med ?

Men fin vill jag bli.

Sigges tur.
Den av valparna som har mest päls.

Eller lilla slickepotten.

Han gillade vattnet.


Gjorde precis som Fidelie gör när vattnet rann från bara kranen när jag schamponerade,
då skulle han dricka från den rinnande kranen eller stod han bara och njöt under vattnet.

Är det REDAN klart?

Och bli lite snygg!!

Efter allt detta somnade valparna gott!
Nu ska även jag krypa i säng och vet ni vad?
Imorgon har dagen kommit som ni väntat på!!
Kör försiktigt alla så ses vi  imorgon.
GODNATT!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar