söndag 5 juli 2015

Varmt

Finns bara det att säga =)
Köpt fläkt till valprummet så de inte ska koka bort på natten.
Dagtid försöker ha dem ute när inte solen står på men oavsett är det ju otroligt varmt.
Ser ut så här när de är ute.
Sover längs med husgrunden som är sval.
Lotti hittade svala stenar.


 Den gamla mjölkkannan är också sval och Sigge undrar varför jag tvunget ska störa.
 Lite gräs att smaka på.

Inte mycket bus inte,

Stella vid vattenskålen.
Jag "påminner" dem om att dricka.
Går snabbt för små valpar att bli uttorkade.
De har även varit lite dåliga i magen ,troligen pga av värmen.
Men de har ju världens bästa mamma som hoppar in och diar dem,bra för mage och törst.
Tror hon känner på sig att de ska ha extra.

Söte lille Sigge.

Bibbi somnade med hvudet på vattenskålen.

Sjocko längtar efter svalare tider.

Men lite spritter det i benen ,så lite bus blir det.


 Tittar man riktigt noga så är Bibbi under soffan.

Maten vill jag inte blöta upp nu med risk för bakterier som gror till sig.
De får det torrt och precis innan jag serverar häller jag på vatten.
De tar lite längre till på sig att äta ,nu måste de ju tugga maten.
Bra för små vassa valptänder.
Inne på svala golvet blir det lite mer bus men värmen tar på alla.
Nu när kl nästan är 21,30 hör jag hur de dragit igång rejält.
Vilat hela dagen och nu svalare. Massor av energi att göra av med.
Igår var de dåliga i magen ,idag var de bra igen.

1 kommentar:

  1. Varme, søde små, har set på vejret de kommende dage. Nu kommer regn og mere kølige dage. I kan da lege igen og bide i alting.

    SvaraRadera