onsdag 15 april 2015

4 veckors dräktighet

Bröstkorg 52 cm
Midja 48 cm
vikt 11,5 kg

Idag togs mått och vikt innan kvällsmat men de är ganska oförändrade mot förra veckan.
Fidelie har absolut ingen aptit. Idag stekte jag pannkakor och provade . Hon åt en halv.
Igår fick jag i henne lite färskfoder. 
Ska faktiskt prova med det ack så förbjudna här hemma i vanliga fall -vår katts mat.
För ev valpars del är det ingen fara de tar vad de behöver.
Vid denna tiden i dräktigheten är det vanligt att de ratar mat.
Fidelie är trött ligger mest och sover och kurar.
Men på våra promenader då är hon pigg och får hon syn på en anka ja då är hon ännu piggare.
Hennes juver har växt och är rosa.
Men jag är ju alltid en tvivlare medan Gunilla är säker på att där är smått.
Det brukar var mellan 4-5 veckor som det börjar hända saker.
Ibland när jag myser med henne tycker jag där är en liten kula.
Längtar till ultraljud!!
En liten uppdatering ikväll när jag varvig handla köpte jag en liten ask med varuhus'lyx'mat för hundar 
Det gillsde damen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar